Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

I když chápu přednosti audioknih, nemůžu souhlasit s tím, že je to adekvátní náhrada čtení. Při čtení jste to vy, kdo je tvůrcem zážitku z knihy, u audioknih je vyznění dáno osobou, která text interpretuje, čili se z vás opět stává pasivní příjemce, jako v případě sledování televize. Jenom u toho můžete dělat ještě něco jiného. A je to o kus jednodušší než čtení.

0 0
možnosti
Foto

pro mne nejsou audioknihy náhradou - pořád čtu a dost ráda

jsou pro mne spíš pomůckou k seznámení se s novým nebo oživením něčeho co už znám a nechci zapomenout.

co se dětí týče je určitě lepší, když poslouchají "načtenou" literaturu než. když si vyplachují mozky bezduchou hudbou apod. (viz text písně v blogu) pokud si někdy něco dobrého poslechnou je i daleko větší šance, že si to někdy přečtou .....;-)

0 0
možnosti
Foto

I já miluji audio knihy od dětství - hned potom co jsem objevil, že si umím pustit sám gramofon. Pravda, Spejbla a Hurvínka nelze v tomto směru považovat za audioknihu ;-D ale Erbenovy pohádky v podání Hogera nebo Naskové už ano.

Audio knihy poslouchám dodnes a také jsem ji věnoval jeden svůj blog,

http://faltyn.blog.idnes.cz/c/355210/Nacteno-nejen-pro-nevidome.html

1 0
možnosti
JN

J75a28n 68N27o67v20á13k

25. 11. 2013 23:29

Právě jsem poněkolikáté doposlouchal jednu výbornou audioknihu: J.Procházka - Ucho (by Gabryš). Tenhle trucker z Plzně by ode mně za tohle dostal cenu Magnesia Litera okamžitě.

Stále mě překvapuje, kolik je "opensourcových" audioknih načtených fanoušky. (http://www.do-ucha.cz/)

1 0
možnosti
Foto

Audioknihy miluju už od mala - měla jsem je ještě na gramodeskách....

teď je mám v mobilu, PC, i na CDčkách - jediné co mi poměrně dost vadí je, že ne vždy audiovydání obsahuje celou knihu - tedy všechny kapitoly, věty atd. třeba Vejce a já - nádheně přečtené paní Adamcovou postrádá poměrně dost částí. Kostra příběhu je sice zahována, ale oblíbené části mám jen na papíru, to samé platí o Hobitovi nebo Pánu prstenů :-/ 

řešením můžou být knihy pro nevidomé a nebo teď jsem viděla audioknihy s označením "celá verze" nebo tak nějak.8-o

mimochodem vynikající jsou načtené knihy od Paoliniho - Odkaz dračích jezdců (zatím vyšly 3 ze 4) čte Martin Stránský - a je prostě geniální- jak autor tak předčítající!R^R^R^

2 0
možnosti
Foto

R^Moji rodiče měli velkou knihovnu, u nás se pořád četlo. Tenhle krásný zvyk jsem přenesla i na své děti, jsou už dospělé, ale čtou pořád. A audioknihy u nás taky frčí:-)

1 0
možnosti
HP

Já si říkal, kdo ten průměr pěti knížek na školáka z té mojí jedné zvedal na pět.

0 0
možnosti
MW

Jsem tady nováček a můžu vložit jenom jeden příspěvek, ten ale stojí za to. Vítá vás  Království mluveného slova:

http://mluveneslovo.chaves.cz/

0 0
možnosti
Foto

Promiňte, ale stránky Vašeho odkazu nejsou obsahově  autorsko-právně v pořádku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 205
  • Celková karma 14,17
  • Průměrná čtenost 2325x
Novinářka a spisovatelka je reportérkou časopisu National Geographic, píše také pro MF Dnes a iDNES, Neviditelného psa, čte své fejetony v ČRo. Vydala deset knih. Jako žákyně spisovatele vede vlastní kurzy tvůrčí Psaní podle Lustiga, učí v Akademii ČTK, na Fakultě umění a designu v Plzni. Práce jejích studentů i další informace o kurzech najdete na: www.psanipodlelustiga.cz.

 

 

Seznam rubrik