Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mi maminky na školním plese záviděly

Ze synova imatrikulačního plesu se manžel na poslední chvíli omluvil. Bylo mi to líto a zvažovala jsem, mám-li se do Lucerny na tradiční slavnost Gymnázia Na Vítězné pláni bez partnera vypravit.

Ale syn byl v prváku, a tak jsem si nakonec řekla: to mu nemůžeme udělat, abychom tam vůbec nepřišli... 

A dobře jsem udělala. Když dostal šerpu s nápisem 1. E, zamával mi a já jsem věděla, že je rád. Prostě rodiče by neměli u významných okamžiků života svých dětí chybět.

Pak už jsem se jen těšila, jak si spolu dáme alespoň jeden taneček... když už jsem se kvůli němu hodila do gala a vykrásnila. Jenže zatímco nastupovali maturanti, syn se objevil a suše mi oznámil: „Mami, tak my jdeme do hospody.“ Zalapala jsem po dechu.

Nejdřív se na mě vybodne manžel! A pak i syn! Že já blbka jsem na ten ples sama chodila! Slzy se mi draly do očí.

„Tak já si s tebou zatancuju,“ uslyšela jsem najednou. „Snad na mě kluci počkaj.“

Čekali pěkně dlouho, protože hlavní stužkování maturantů trvá skoro hodinu. Táhl mě na parket předčasně už při volence pro poslední ročníky a jejich rodiče. Ale byl to můj nejkrásnější waltz, přestože mi ten rošťák dělal přes rameno protáhlé obličeje a zoufalé posunky na své čekající spolužáky z 1. E. Když pak kluci konečně zmizeli, jak si naplánovali, potkala mě synova třídní. „Ani nevíte,“ řekla mi, „jak vám ostatní maminky z naší třídy záviděly.“

Imatrikulace 1.E

 

Autor: Dana Emingerová | pátek 18.5.2018 8:51 | karma článku: 25,36 | přečteno: 2571x
  • Další články autora

Dana Emingerová

Jak Evka snědla tátovi Arnoštovi kus románu

Přestavuju si Arnošta Lustiga, jak si na obláčku listuje novou knížkou o sobě. Jmenuje se Arnoštova cesta a vtipně s nadhledem provází životem slavného spisovatele.

9.2.2024 v 15:24 | Karma: 14,17 | Přečteno: 329x | Diskuse| Kultura

Dana Emingerová

Happy Birthday

17. listopadu 1989 byl pátek. Ještě ráno to byl takový obyčejný pošmourný den. Pamatuješ si to naprosto přesně, protože v ten pátek, kdy začala „Sametová revoluce“, umřelo dítě.

17.11.2022 v 9:20 | Karma: 26,31 | Přečteno: 1868x | Diskuse| Osobní

Dana Emingerová

V houbařské pasti

Omámeni mochomůrkou hlízovitou jsme se srovnávali s možností, že nám třeba zbývá už jen pár hodin života...

15.8.2022 v 8:24 | Karma: 27,56 | Přečteno: 2986x | Diskuse| Společnost

Dana Emingerová

V osmadevadesáti odešla Hana, statečná sestra Arnošta Lustiga

Stojím v Truhlářské ulici v centru Prahy před domem číslo 20. Tady žil po válce spisovatel Arnošt Lustig se svou maminkou a starší sestrou Hanou. Zvoním ve třetím poschodí u dveří s vizitkou Hana Hnátová. Je jaro roku 2011...

6.8.2022 v 12:44 | Karma: 38,78 | Přečteno: 4429x | Diskuse| Kultura

Dana Emingerová

Za střípky z úsvitu českých dějin vděčíme rodinným vraždám

O počátcích českého státu bychom nevěděli nic, kdyby Boleslav nedal zabít knížete Václava a Drahomíra nedala zavraždit Ludmilu a kdyby se obě tyto oběti nezařadily do zástupu svatých. O světcích se totiž musely psát legendy...

23.1.2022 v 13:53 | Karma: 20,24 | Přečteno: 603x | Diskuse| Praha a střední Čechy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, zároveň ale i ochranu zemědělců v...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 205
  • Celková karma 14,17
  • Průměrná čtenost 2325x
Novinářka a spisovatelka je reportérkou časopisu National Geographic, píše také pro MF Dnes a iDNES, Neviditelného psa, čte své fejetony v ČRo. Vydala deset knih. Jako žákyně spisovatele vede vlastní kurzy tvůrčí Psaní podle Lustiga, učí v Akademii ČTK, na Fakultě umění a designu v Plzni. Práce jejích studentů i další informace o kurzech najdete na: www.psanipodlelustiga.cz.

 

 

Seznam rubrik