Nezařazené

Dana Emingerová

V osmadevadesáti odešla Hana, statečná sestra Arnošta Lustiga

Stojím v Truhlářské ulici v centru Prahy před domem číslo 20. Tady žil po válce spisovatel Arnošt Lustig se svou maminkou a starší sestrou Hanou. Zvoním ve třetím poschodí u dveří s vizitkou Hana Hnátová. Je jaro roku 2011...

6.8.2022 v 12:44 | Karma článku: 38.78 | Přečteno: 4425 | Diskuse

Dana Emingerová

Za střípky z úsvitu českých dějin vděčíme rodinným vraždám

O počátcích českého státu bychom nevěděli nic, kdyby Boleslav nedal zabít knížete Václava a Drahomíra nedala zavraždit Ludmilu a kdyby se obě tyto oběti nezařadily do zástupu svatých. O světcích se totiž musely psát legendy...

23.1.2022 v 13:53 | Karma článku: 20.24 | Přečteno: 592 | Diskuse

Dana Emingerová

Vzpomínka na Arnošta aneb Paroubek na slonu

„Tak si představte, že Paroubek mi křtil knihu!“ hlásí nám Arnošt na kurzu tvůrčího psaní v červnu 2006. „Já nevím, jak k tomu došlo... já za to vůbec nemůžu."

21.12.2021 v 9:35 | Karma článku: 18.66 | Přečteno: 464 | Diskuse

Dana Emingerová

Můj kamarád Arnošt Lustig: Řekni mi, jak to chutná...

Dnes je to 10 let, co odešel. Chlapy oslovoval s neuvěřitelným šarmem:„Ty bejku.“ Než se dotyčný rozmyslel, zda by se neměl náhodou urazit, už se smál smršti Arnoštových historek a vtipů.

26.2.2021 v 9:03 | Karma článku: 29.56 | Přečteno: 904 | Diskuse

Dana Emingerová

Jak se dají spálit vajíčka naměkko

Při autorských čteních občas padne dotaz z publika, jestli jako spisovatelka píšu ve FLOW... Odpovídám: "Jistě. Já ve flow dělám skoro všechno. I vařím."

22.11.2020 v 12:56 | Karma článku: 18.59 | Přečteno: 567 | Diskuse

Dana Emingerová

Česká stopa na Raffaelových freskách ve Vatikánu

Je to taková malá historická zajímavost... Víte, že v papežském paláci ve Vatikánu je Raffaelova freska, na které slavný renesanční umělec zachytil pražského vyšehradského probošta Petra, vyslance krále Přemysla Otakara II.?

30.8.2020 v 9:55 | Karma článku: 13.09 | Přečteno: 394 | Diskuse

Dana Emingerová

O vášni, míjení, milování

Tou dobou vždy manželovo auto přijíždělo před dům. Představovala si, jak muž otvírá bránu, parkuje, míří ke vchodu, odemyká a prochází prázdnými pokoji. Zuzka hmatatelně cítila Honzův probouzející se vztek a polila ji horkost.

29.8.2020 v 8:50 | Karma článku: 16.13 | Přečteno: 852 | Diskuse

Dana Emingerová

Hovory s Václavem Havlem

Když před 30 lety zvolili Václava Havla prezidentem, vyměnili jsme si legrační korespondenci. Na jejím základě pak vznikl rozhovor, který uveřejnila i světová média, včetně prestižního amerického deníku New York Review of Books.

29.12.2019 v 9:10 | Karma článku: 16.41 | Přečteno: 569 | Diskuse

Dana Emingerová

Před Sametovou revolucí i pár let po ní bývaly porodnice "továrnami na výrobu dětí"

Když mi dnes kamarádi vyprávějí, jak byl pro ně porod dětí nezapomenutelnou rodinnou událostí, mám pocit, že ty jejich šťastné chvíle jsou tak trochu i moje. Kdysi jsem totiž za citlivý přístup k rodičkám jako novinářka bojovala.

30.11.2019 v 8:54 | Karma článku: 18.85 | Přečteno: 836 | Diskuse

Dana Emingerová

Jak jsem si zarybařila na Aljašce

Jsem dcera rybáře, a tak umím od dětství nahazovat třpytku v potoce a zaseknout pstruha. Vím, že máme být vděční, když ulovíme jednoho dva pstruhy za odpoledne...

27.10.2019 v 9:01 | Karma článku: 15.99 | Přečteno: 443 | Diskuse

Dana Emingerová

Muž, který umí přelstít gravitaci

Adam Ondra se stal potřetí mistrem světa v japonském Hačiódži v lezení na obtížnost. Přejeme mu, aby zlatou pouť po skále v Japonsku podnikl i příští rok, kdy bude lezení poprvé olympijskou disciplínou.

15.8.2019 v 23:49 | Karma článku: 21.44 | Přečteno: 484 | Diskuse

Dana Emingerová

Pevnosti v duších

Skoro každý Čech má mezi svými předky někoho, kdo bojoval na italské frontě. Válka osudy lidí ovlivňovala dlouho po svém skončení...

16.7.2019 v 14:31 | Karma článku: 16.78 | Přečteno: 488 | Diskuse

Dana Emingerová

Jak jsem prohrála sršní válku

Ráno jsem vstala a zjistila, že máme pod střechou chalupy nové nájemníky. Obrovské žlutočerné hmyzí stíhačky nalétávaly na hnízdo za komínem.

25.4.2019 v 18:22 | Karma článku: 21.74 | Přečteno: 958 | Diskuse

Dana Emingerová

Zloděj za humny

Tuhle jsem u nás na chalupě načapala zloděje, jak si okukuje terén. Chodil po návsi a natáčel si do mobilu zdejší chalupy. Hned mě to trklo do očí, protože ta naše vesnička není žádný turistický skvost.

2.9.2018 v 9:48 | Karma článku: 25.65 | Přečteno: 1132 | Diskuse

Dana Emingerová

Legendární kantoři, slavní absolveni, školní kapely - 50 let Gymnázia Na Vítězné pláni

Oslavy propukly na plese, pokračovaly koncertem školních kapel v Rock-café, výstavou v Městském muzeu hl. m. Prahy a vyvrcholily zahradní slavností s křtem vzpomínkové knihy MYVŠICHNI Z PLÁNĚ. Přišly stoky absolventů i kantoři.

29.6.2018 v 18:33 | Karma článku: 21.76 | Přečteno: 1913 | Diskuse

Dana Emingerová

V Chorvatsku po římskýmch památkách na kole

Nikdy bych si nemyslela, že v Chorvatsku vyzkouším cyklistiku. V tom vedru? Ale na den jsem si vypůjčila horské kolo a uviděla tuto zemi i z jiné stránky, než když se člověka jen placatí u moře.

8.4.2018 v 15:51 | Karma článku: 15.20 | Přečteno: 630 | Diskuse

Dana Emingerová

Ludmila Mojžíšová - žena se zlatýma rukama je doceněna až po smrti

„Paní Mojžíšová uměla číst z našeho těla a nepotřebovala k tomu žádné knihy,“ říká slavný fyzioterapeut Pavel Kolář v knize Metoda Ludmily Mojžíšové od A do Z, publikované k nedožitým pětaosmdesátinám zázračné „rehábky“ z Tyršáku.

8.1.2018 v 16:38 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 3055 | Diskuse

Dana Emingerová

Francouzské trapasy aneb ztraceno v překladu

Mí kamarádi provdali dceru do Francie. Pravidelně za ní jezdí, ale jsou z té generace, co se ve škole učila z cizích jazyků jen rusky. A tak jsou Zdena a Mirek ve Francii občas za pořádné bambuly.

31.12.2017 v 10:58 | Karma článku: 30.94 | Přečteno: 2053 | Diskuse

Dana Emingerová

Jak jsem skákala z vodopádů Krka, zamilovala se, hořelo a umřel papež

Češi, kteří „jezdili do Jugošky“, ještě pamatují fascinující přírodní amfiteátr řeky Krka, kde se koupaly tisíce lidí. Vodopády byly přístupné, dalo se slunit u jednotlivých tůní. A já jsem se tam učila skákat z útesů do jezírek.

8.10.2017 v 11:42 | Karma článku: 25.81 | Přečteno: 1964 | Diskuse

Dana Emingerová

Klavír? Nutit nebo nenutit děti hrát?

Věřte tomu nebo ne, ale po čtvrtstoletí pauzy jsem propadla klavíru. Dokonce se doma o něj pereme. Tedy já a mí tři synové... Ovšem i u nás to zpočátku vypadlo, že hudební výchova dopadne bledě a bude se opakovat rodinná historie.

25.7.2017 v 9:09 | Karma článku: 21.95 | Přečteno: 1106 | Diskuse
VIP
Počet článků 205 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2322

Novinářka a spisovatelka je reportérkou časopisu National Geographic, píše také pro MF Dnes a iDNES, Neviditelného psa, čte své fejetony v ČRo. Vydala deset knih. Jako žákyně spisovatele vede vlastní kurzy tvůrčí Psaní podle Lustiga, učí v Akademii ČTK, na Fakultě umění a designu v Plzni. Práce jejích studentů i další informace o kurzech najdete na: www.psanipodlelustiga.cz.