Pocta Budovi Spencerovi, který nebyl Šimonem, ani Matoušem

Jestli se rozzlobíme, budeme zlí. A byli. Nádherně byli! Bud Spencer a Terenc Hill. Měla jsem je ráda oba, i když nikdy jsem přesně nevěděla, který je který.

Chechtala jsem se vždycky jako blázen, protože jsem opravdu milovala všechny tyhle akční komedie z poloviny 70. let, v nichž hromotluk a blonďatý frája fackovali přihĺouplé ziskuchtivé zloduchy. Nezapomenutelné bitky, kultovní hlášky...

Matouš a Šimon

Jen se mi občas zdálo, že tlusťoch a blonďák vypadají trochu jinak. Ale pořád bouchali svými tvrdými pěstmi do stejných padouchů, a tak jsem vůbec nezaznamenala, že příčinou byl vznik zdařilého klonu. Když totiž začaly mít filmy Terence Hilla a Buda Spencera úspěch, vymysleli další filmoví producenti, že se na nich trochu přiživí. Jako pepsi-cola na coca-cole. A povedlo se. Dvojnický pár kamarádů - hromotlucký Paul Smith z Ameriky a Michael Coby z Itálie - byl vybrán nejen na základě hereckých zkušeností, ale hlavně podle fyzického vzhledu.

Úspěšný plagiát

Zlatou érou dvojice Spencer - Hill byla 70. léta, kdy duo točilo i několik komedií ročně. K nejznámějším z nich patří například Malý unavený Joe, Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, Dva výtečníci nebo Sudá a lichá. Úspěch těchto filmů vyvolal snahu populární koncept okopírovat.

Aby bylo zmatení diváků dokonalé, najímali producenti filmů do štábu lidi, kteří měli zkušenosti z filmů Spencera a Hilla. Hlavně herce vedlejších rolí a kaskadéry, takže opravdu bylo snadné se splést, protože dva charismatičtí parťáci mlátili navlas stejné lidi jako jejich slavnější předlohy. A většinou v podobně vydařených situacích...

Když se mi narodili synové, kteří dostali jména Šimon a Matěj, vyslechla jsem si od kamarádů mnoho vtípků o tom, kdy s nimi vyrazíme na riviéru. A mí synové si také brzy tyhle komedie oblíbili. Pouštěli si je až do zničení videokazet, takže jsem si konečně zapamatovala, že filmový Matouš je ten blonďák a Šimon ten dobromyslný tlusťoch... Ale to, že Šimon nikdy nebyl Bud Spencer, mi v plné síle došlo až včera, kdy nesmrtelný charismatický padouchobijec odešel na věčnost.

Terence Hill a BUD SPENCER

 

Autor: Dana Emingerová | středa 29.6.2016 8:01 | karma článku: 30,65 | přečteno: 4196x
  • Další články autora

Dana Emingerová

Happy Birthday

17.11.2022 v 9:20 | Karma: 26,31

Dana Emingerová

V houbařské pasti

15.8.2022 v 8:24 | Karma: 27,56

Dana Emingerová

Vodáci na Zlaté řece

24.6.2021 v 8:33 | Karma: 16,32

Dana Emingerová

Vězení a naděje

27.9.2020 v 15:29 | Karma: 8,40

Dana Emingerová

O vášni, míjení, milování

29.8.2020 v 8:50 | Karma: 16,13
  • Počet článků 205
  • Celková karma 14,17
  • Průměrná čtenost 2325x
Novinářka a spisovatelka je reportérkou časopisu National Geographic, píše také pro MF Dnes a iDNES, Neviditelného psa, čte své fejetony v ČRo. Vydala deset knih. Jako žákyně spisovatele vede vlastní kurzy tvůrčí Psaní podle Lustiga, učí v Akademii ČTK, na Fakultě umění a designu v Plzni. Práce jejích studentů i další informace o kurzech najdete na: www.psanipodlelustiga.cz.

 

 

Seznam rubrik